25.12.05

Mijn leven door de ViewMaster




Gisteren op het laatste nippertje nog erwtjes, cola, sinaasappelsap en spa gaan halen in de Colruyt. Wat een vriendelijke sfeer was er toch weer!

Al mocht ik geen 3 liter cola kopen in glasen flessen (neen, glazen flessen gaan per bak), toch werd mij dit op een vriendelijke manier verboden door een magazijnier die er binnen vijftig jaar echt als een kerstman zal uitzien.

Aan de kassa merkte ik dat mijn kortingbon en statiegeldbon van de ingeleverde lege Spa-flessen dit keer niet uit het klemmetje van de winkelkar gestolen waren. Je zou haast je mede-consument gaan vertrouwen!

Ook buiten, op de parking, ging het er anders aan toe. Uiteraard werd ik de pas afgesneden, maar het opgestoken middelvingertje was er dit keer niet bij. Gewoon doen of degene die je de pas afsnijdt niet bestaat. Dat is de kersttactiek!

Vanmorgen dan met het koor de kerstmis gaan opluisteren. Wat hebben wij toch weer prachtig gezongen. Vooral ik. Het Adestes fideles zonder mijn warme bas heeft iets arms, ééndimensionaals, maar ik was in vorm vandaag!

Het zal mij niet verbazen als er in januari nieuwe leden bijkomen.

Iedereen een zalig kerstfeest!

Geen opmerkingen: