23.12.05

Mijn leven door de ViewMaster: In gedachten overspel?

Ik vrees dat J.-P. het moeilijk heeft. Dat hij een diep geheim torst, waarover hij graag zou praten, maar het niet aandurft.

Hoe zal ik het benoemen?
Onlesbare dorst?
De schuur die brandt?
Kolder in het hoofd?
De Seven Year Itch?
De hormonen spelen op?

"A clean desk is a sign of a sick mind" zei hij onlangs.
Wel, je zou zijn bureau eens moeten zien. Zijn geest moet wel ziek zijn, héél ziek.

Hoe help je een vriend als je zijn ziekte niet echt begrijpt.

Dat bureau is duidelijk een wanhoopskreet.
Welke pijn voelt hij?

En zeer fundamenteel rijst de vraag:

"Kan IK hem wel helpen?"

Zijn het wulpse bevliegingen die hem aan het dromen zetten?

Is hij gemeend verliefd?


Zoekt hij erotisch begrip?

Vertrouwt hij zijn vrouw niet meer?

Is overspel een optie?

Of zoekt hij naar andere oplossingen?

J.-P., één goede raad, spreek er over. Mij kan je vertrouwen!

Geen opmerkingen: