12.2.07

Een goede stoel

Een goede stoel is de basis van solide arbeid.

Tot die conclusie kwam ik toen ik enige dagen geleden op een moment van afwezigheid van mijn chef eens op zijn stoel ging zitten.

Het eerste wat mij opviel was het wijdse zicht en overzicht waarvan mijn chef dagelijks kan genieten vanop die plek.

Het tweede wat opviel was het comfort. De zachte, maar stevige steun in de onderrug en de ruime bewegingsvrijheid tussen de armleuningen. Functioneel design in de ware zin van het woord.

Een goede stoel leidt automatisch tot het leveren van goed werk, zo mocht ik ondervinden.

Net toen ik aanstalten maakte om het bureau van mijn chef te verlaten dook er een jonge man op die zonder kloppen het vertrek binnenstapte met de mededeling dat "het voor die vacante betrekking was."

"Jonge man," sprak ik met de authoriteit die de stoel mij verleende, "volgens mij komt u hier onaangekondigd binnenlopen, want anders zou mijn chef zeker aanwezig zijn. Ik verzoek u met aandrang een afspraak te maken bij de secretaresse, daarna kijken we wel verder."

Hiermee gaf ik plotsklaps blijk van een daadkracht en een toekomstvisie die ik vanuit mijn eigen stoel nog nooit heb ten toon gespreid.

Ik benijd mijn chef om zijn stoel.

Geen opmerkingen: