28.2.07

De man met een hoed

Het lijkt erop dat meer en meer mannen weer een hoed gaan dragen. Die indruk heb ik toch. Het begon enkele jaren geleden. Toen zag ik zo nu en dan een dappere. Wel had ik toen het gevoel dat het "matuvu" aspect een grote rol speelde. Het ging toen vaak om Crocodile Dundee modellen die schril afstaken tegen het iele figuur van de man eronder. Nu begin ik iets meer variatie in de hoeden te onderscheiden. Zo lijkt het Sinatra-hoedje in opkomst.

Zoëven zag ik onder mijn raam een man met een hoed op. Kennelijk geen ervaren hoedendrager, want een korte windstoot deed zijn hoofddeksel opwippen en wegdwarrelen. Net naast een plas bleef hij liggen. Zichtbaar opgelucht raapte de man hem op. Een geluk bij een ongeluk.

Ik vraag mij af of mannenhoeden een symptoom zijn van een maatschappij die belang hecht aan normen en waarden, of van een maatschappij die iets heeft te verbergen? Of zoek ik het weer te ver?

2 opmerkingen:

emiel zei

Hier draagt papa alleen een hed als ie plafonds schildert, maar of dat een trend wordt? ;-)

Groetjes

emiel zei

hoed ipv hed...