1.9.06

Jan en Ingrid


- Wat zou er erger zijn Jan, beseffen dat je huwelijk niet meer is wat het was, of beseffen dat je huwelijk nooit is geworden wat het had kunnen zijn?
- Bedoel je in het eerste geval een huwelijk dat wél is geworden wat men er van verwachtte en daarna niet meer is gebleven wat het was of gewoon maar een hypothetisch huwelijk?
- Dat maakt toch niks uit?
- Toch wel Ingrid want als het ooit was wat men er van hoopte dan heeft men toch al goede herinneringen. Er bestaat namelijk ook nog een ergere mogelijkheid: namelijk een huwelijk dat niet werd wat men er van verwachtte en dat daarna op zijn beurt ook al niet meer blijft wat het uiteindelijk toch geworden was!
- Maar dat doet er toch niet toe? Ieder voor zich weet toch wel hoe het met zijn huwelijk zit!
- Laten we dat maar samen hopen Ingrid, maar hoe kan ik je nu eerlijk en correct antwoorden als ik niet weet wat je bedoelt? Als je het over ons huwelijk hebt ben ik inderdaad de aangewezen persoon om daarover een mening te hebben, heb je het echter over het huwelijk in het algemeen, dan maakt het écht wel uit over welke situaties je het hebt, zeker omdat er ook nog huwelijken zijn die na verloop van tijd beter worden, zoals het onze! Hoe wil je nu dat ik je antwoord geef op een vraag waarvan een deel zowel positief als negatief kan geïnterpreteerd worden?
- Wat ben jij een pezewever zeg, soms vraag ik mij echt af waarom ik met je getrouwd ben!
- Ik niet hoor Ingrid! Ik niet!

Geen opmerkingen: