30.9.06

Dansen


Ik ben een venter. Ik vent salondansen.

Mijn werkterrein zijn de kleinere voorsteden van ons land, en ook in het zuiden van Nederland. Ik kies die wijken waar de bewoners gemiddeld ouder dan vijfenveertig zijn. Daar zitten de meeste vereenzaamde vrouwen tussen. Zij vormen een dankbaar publiek!
Hun man maakt hen wijs dat hij het druk heeft, dat hij belangrijk is op zijn werk en laat met dergelijke smoezen het volle gewicht van de opvoeding van de kinderen en de huiselijke besognes op de schouders van die ouder wordende vrouwen vallen.

Een vlotte bink die hen een salondans komt aanleren is een ware verademing! Vier op de tien huizen waar ik aanbel happen toe!
Na tien lessen aan huis (ik breng eigen materiaal mee) krijgen zij van mij een certificaat.

Ik geef toe, ik los er hun problemen niet mee op, maar een aangename verstrooiing is het wel!

Geen opmerkingen: