woensdag 12 juni 2024

Ter zake (33)









Ja, het wordt tijd dat ook dieren stemrecht krijgen. Één dier één stem! Het zou heel wat zaken op hun kop zetten. Wat ik nooit goed heb begrepen is hoe het komt dat oude beschavingen altijd zo diep onder de grond eindigen. Olie voelt vet aan. Echt aangenaam heb ik dat nooit gevonden. Indien men mij zou verwijten streng, en zelfs gemeen te zijn in mijn oordeel, dan zou ik waarschijnlijk schrikken. Normaal gezien kan het geen kwaad om een veer van een vogel in je mond te steken. Al is het geen aangenaam gevoel. Ja, doe mij maar rustig weer. Ik hou enorm van bordspelen. Het woord 'ketterij' zou wel weer eens 'en vogue' kunnen komen. Tegenwoordig meent men vele dingen ernstig. Indien mijn buren een metser, een stratenmaker en een slager zouden zijn, dan zou ik denken dat ik vijftig jaar terug in de tijd leef. Onlangs had iemand het over thermo-elementen. Ik heb maar gedaan alsof ik haar begreep.

Geen opmerkingen: