zaterdag 1 juni 2024

Ter zake (32)

De zeep waarmee ik mijn gezicht was kan je rustig omschrijven als een "gezichtssamentrekkend" middel. Eggism of 'eierij' (vrij vertaald) zou een splinternieuwe religie zijn.  Dat is het soort kennis die ik opdoe wanneer ik random woorden opzoekt met Google. Als het om omheiningen gaat dan geef ik de voorkeur aan dunne paaltjes dicht bij elkaar. Ik behoor ook tot de steeds maar kleiner wordende groep van mensen die een stola hebben gedragen en ook weten hoe dat ding heet. Ik denk dat ik als het er echt op aankomt liever mooie trompetmuziek hoor dan saxofoonmuziek. Aan vogels tellen doe ik niet mee. Kippen buiten beschouwing gelaten. De laatste tijd let ik ook weer op mijn calorieverbruik. Dat mag best wat hoger. Ik draag weinig bij tot 'het nest'. Al denk ik niet dat veel mensen weten wat ik daarmee bedoel. Ik heb ook zo goed als geen oog voor boogconstructies in de architectuur. Er zullen altijd wel apologieën en 'objectieve rechtvaardigingen' zijn om uit te leggen waarom overheden minderheden menen te moeten discrimineren of misschien zelfs uitroeien, maar ik denk dat daar menselijk gezien geen enkel excuus voor bestaat en dat het misdadig is. Zoals ik het aanvoel begint het met kinderen mis te lopen vanaf hun achtste of negende. Dan begint de 'buitenwereld' greep op hen te krijgen. Een buitenwereld die uiteindelijk tekort schiet. Als het even kan koop ik mijn brood los, niet in een papieren, en zeker niet in een geplastificeerde zak. Ik vind Mexicaans Spaans, en standaard Japans de mooist klinkende talen. Pools kan er ook mee door. Hoe overheden met ons huis- en tuinafval omgaan baart mij steeds grotere zorgen. Misschien kom ik hier later nog op terug. Ik heb geen hoed. Ik draag vaak een pet. Ook vandaag.



Geen opmerkingen: