3.10.14

Over een beer en een romanschrijver



Er kwam een keer een beer uit het kreupelhout die zich aan mij voorstelde als een meerwaardezoeker. Zeer gevleid vroeg ik wat ik voor hem kon betekenen. Hij wilde alleen maar weten welke boeken, tijdschriften en films ik hem kon aanraden om zich te vervolmaken, en zijn verblijf in dit leven zo zinvol mogelijk te maken. Daar wist ik uiteraard raad mee.
Toen wilde hij weten hoe hij zich best kon bekwamen in het schrijven van een roman. Een roman over beren, preciseerde hij, toen ik uitlegde dat er heel wat soorten van romans zijn. Maar gezien een dergelijke onderneming toch een zeker metier veronderstelt (en ik een van de weinige mensen ben die nog geen roman heeft geschreven) heb ik hem doorverwezen naar een romanschrijver. Zo heb ik er een aantal in mijn vriendenkring.



Geen opmerkingen: