4.3.08

Gesteenten



Zij kwam ineens uit de portiek:
"Waarom achtervolgt u mij?"
"Achtervolgen? Ik? U?"
"Ja, eerst in die taxi? Dan op de bus?"
"U hebt gelijk. Ik achtervolg u."
"Maar waarom?"
"Omdat ik uw kloof wil zien."
"M-mijn kloof...? U hebt wel lef zeg!! En hoe dacht u dat aan te pakken?"
"Met geweld."
"Met geweld? Waarom vraagt u het niet gewoon?"
"Dat kwam niet bij me op."
Zij leek iets te overwegen:
"Weet u wat, ik zal erover nadenken. Misschien toon ik u mijn kloof wel. Laten wij hier volgende week afspreken. Dan zal ik beslist hebben."
"Afgesproken."
De volgende week ben ik niet meer gegaan. Ik ben mij voor gesteenten gaan interesseren.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

typisch voorbeeld van een onoverbrugbare kloof...

Anoniem zei

Hoe dat die Blogbaas er toch altijd in slaagt de mensen, zelfs al is het zoals vandaag met een dijk van een kloof, weer weet te boeien!

Anoniem zei

Waarom toch zou het één het andere moeten uitsluiten?
Er bestaan fantastische kloven met buitengewoon gesteente. Ik denk aan wat te vinden is in de Oldovai-kloof, de Grand Canyon, of dichterbij in Frankrijk waar talrijke kloven te vinden zijn. Ze heten boven dien - geheel op zijn Frans... Gorge. Multitasking is mannen niet zo gegeven, maar... u kan het altijd probéren. Toch?

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Pardon? Mannen kunnen niet multitasken? U zou verbaasd staan over al wat ik zoal kan combineren:

Terwijl ik boven het bad laat vollopen kijk ik naar een voetbalmatch, ondertussen en tegelijkertijd hoor ik de radio in de keuken schetteren, en eveneens simultaan vergeet ik niet om nog snel naar mijn vrouw te sms'n of zij asjeblieft geen pilsjes wil vergeten mee te brengen uit de Colruyt.
Waarnaast ik mij dikwijls nog actief verberg voor mijn schoonmoeder die - alsof de duivel er mee speelt - altijd precies op die momenten langskomt om eens te "kijken hoe het zit".

Ik geef toe, lezen in Les pensées van Blaise Pascal zit er op die momenten niet in, ik ben dan ook maar een man.

Anoniem zei

Mja... maar met een binnenzee als bad (zelfs al bevindt zich die bo ven)zou elke man iets meer terwijl kunnen verrichten.
Maar goed, misschien bent u een schaarse uitzondering.
Wat Les Pensées betreft: blijven oefenen (binnenzee-uitbreiding overwegen).

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Oei! Mijn binnenzee, die was ik glad vergeten.