13.5.06

Ze zagen er uit als joggers. Het was een koppel waarvan de jongste minstens tachtig was. Ik denk inderdaad dat ik dat vrij accuraat kan inschatten.

Allebei eender uitgedost. Eenzelfde trainingspak, eenzelfde gordeltasje, dezelfde sportschoenen. Veel fluo. Recht vanuit de Makro durf ik wedden.

Kan dat zomaar? Is er iets op tegen om op hoge leeftijd aan je lichaamsconditie te werken? Waarschijnlijk niet.

Maar toch?!

Lopen kon je het nauwelijks noemen. Ook niet wandelen. Struinen? Wat ik zag komt neer op synchroon strompelen gepaard met het soort schouderbewegingen dat je ook kan zien bij marathonlopers halverwege het parcours als de eersten al een kwartier binnen zijn.

Hoe lang houdt zo'n koppel dat vol? Een uur? Twee? En vallen zij niet dood op het einde?

Ik vraag mij af hoe je zo wordt? Ik die nu zelf ook al aan fitness doe!

Wel staat vast dat die twee nog van elkaar houden.
En dat is hoopvol!

Blogbaas

Geen opmerkingen: