27.5.06

Oom Floris repliceert!

Waarde Blogbaas,

Zopas heb ik tot mijn grote verrassing ontdekt dat u me tot uw favoriete schrijvers rekent.
Mag ik u dan signaleren dat er net een nieuw boek van mij is verschenen?
Ik hoop dat u er veel plezier aan zult beleven, in bijlage vindt u alvast de cover.

Met lichtjes verkleumde lentegroet,

Kamiel Vanhole

Geachte heer Vanhole

Op zijn eigen achteloze manier zorgde mijn werkgever, Blogbaas, er voor dat ik uw briefje ter zijner attentie onder ogen kreeg. Het is de hem kenschetsende manier om het ware vuile werk aan zijn personeel over te laten.

Welaan, laat ik de koe maar bij de horens grijpen:

Duizend maal dank!

U zou eens moeten zien hoe blij hij is. Gisteren hoorde ik hem na vele maanden nog eens fluiten.
En niet zomaar enkele flauwe tertsen, neen, een loepzuivere Chatanooga Choo-Choo. Dat is hem sinds de geboorte van zijn tweede zoon niet meer overkomen.

Wij zijn u allen heel erkentelijk. De sfeer zit er weer in want het kan u niet ontgaan zijn dat de fut er de laatste weken wat uit was.

Driewerf proficiat meneer Vanhole en veel succes met uw boek.
Aan ons zal het niet liggen.

Een dankbare

Oom Floris

Geen opmerkingen: