7.4.06

Oom Floris repliceert: weg met het vrije woord!

Hallo beste lezers en lezeressen, ik heet Adri en ik ben de broer van jullie oom Floris.

Groot was mijn verbazing toen ik op een dag over het internet surfte en de kop van mijn grote broer op deze, anders voortreffelijke weblog, waarnam. Na lezing van zijn - van uit zijn standpunt eerlijk gemeende meningen - besefte ik onmiddellijk dat ik maar één ding kon doen: jullie waarschuwen!

Inderdaad, jullie waarschuwen en de blogbaas smeken ermee op te houden.

Floris is nog geen haar veranderd en dat maakt hem een gevaarlijk mens. Hij meent het goed, maar de schade die hij in zijn goedheid aanricht is doorgaans onherstelbaar. Onthoud dat en lees zijn epistels niet langer.

Ik kan hier uiteraard niet ingaan op onze familiale problemen maar laat het feit dat Floris en ik elkaar al zevenentwintig (27!) jaar niet meer hebben gezien, laat staan gesproken, voldoende waarschuwing zijn.

Neen beste lezers en lezeressen, ik , in tegenstelling tot Floris, heb ik in het leven maar één raad te geven: geniet ervan!

Adri, entrepreneur

Beste lezers,

ZEVENENTWINTIG JAAR!!! Zevenentwintig jaar heb ik niks gehoord van deze onderkruiper, deze vlooi, deze parasiet, deze vlek in mijn onderbroek!

En nu krijg ik dit op mijn werktafel. Wie denkt hij wel dat hij is?

Mijn broer!

Ja, dat moet ik toegeven, alhoewel ik hem eerst niet herkend had met dat baardje. Maar voor de rest verschillen wij als een zonnige dag en een sterrenloze nacht.

Hoe durft hij hier mijn geloofwaardigheid ondermijnen? Wat heeft HIJ al gedaan voor zijn familie, laat staan voor de medemens?

NIKS!!!!!

Na het overlijden van vader was IK het die de leerlooierij heeft overgenomen en er een nog bloeiender bedrijf van heeft gemaakt. Doe dat maar eens na in een tijdperk waar bont not done is! Ondertussen ging meneer filosofie studeren in Nieuw-Zeeland, is hij drie keer getrouwd en gescheiden en heeft hij de kerk afgezworen. Het toppunt was dan ook dat hij niet eens voor de begrafenis van moeke wilde bijleggen, zogenaamd om atheïstische/a-religieuze motieven. Nooit heeft hij uitgelegd wat dat moge betekenen.

Zo arm als Job, DAT wil het zeggen!

En dan nu een dergelijke brief naar onze blogbaas sturen. Moge God hem (Adri bedoel ik) ter plekke doodbliksemen.

Entrepreneur noemt hij zich nu!

Het enige bedrijf dat hij tien maanden lang heeft gerund was ADRITEX (alleen de naam al!). Uitgezogen als een vampier heeft hij het en toen is hij met de noorderzon verdwenen. Een maand later bleek Agnes de boekhoudster zwanger. En wie mocht er mee trouwen? IK natuurlijk. Om de goede naam van de familie en van "Leather Technologies" ons bedrijf hoog te houden en een proces met de Liberale Vakbond te vermijden.

Geniet ervan? Geniet ervan?

Waarvan moet ik dan genieten? Van Agnes zeker? Of van je kleine? Hij is godbetert hoogbegaafd. Ook dat kost mij weer een fortuin aan onderwijskosten! En hij lijkt niet eens op mij! Elke dag hoop ik dat hij verongelukt, maar neen, hij floreert dat het geen naam heeft. Hij moet de vrouwen van zich afslaan.

Dus beste lezer: laat u niet vangen. Klaplopen maakt niet gelukkig. Neemt uw verantwoordelijkheden en geniet daarvan! En mocht u weten waar Adri uithangt, laat het mij dan discreet weten, zodat ik hem kan weten te vinden. Bij voorbaat dank!

Blogbaas, aanhoort mijn ferme oproep: laat mijn broer uit uw forum of u ziet mij hier niet meer terug!

Uw geschokte dienaar

Floris.





Geen opmerkingen: