29.4.06

Balder en Marnix


- En Balder? Zullen we een eindje wandelen naar het naaktstrand?
- Neen Marnix, laat maar. Ik wens die bekrompen schijnheiligheid niet te aanschouwen.
- Hoezo? Het tegendeel is toch waar! Daar wordt alles getoond! Open en bloot. Jong ontluikend vlees en beginnend verval!
- Geloof jij dat nou écht, Marnix? Hypocrieten zijn het, die nudisten! Zouden die luitjes even open en onthullend zijn als je naar hun bronnen van inkomsten vraagt? Hoeveel belastingen zij betalen? Dat durf ik te betwijfelen! Luister goed naar mij Marnix: alleen ware kunstenaars geven zich bloot! En daarvoor gaan zij niet naar een naaktstrand maar dalen zij af naar de diepste krochten hunner ziel!
- Wel wis en drie, ik denk dat je gelijk hebt Balder. Laat ons dan maar naar een kunstgalerijtje gaan. Dat zal ons veel ontgoochelingen besparen. Verdorie toch hoe een beetje zon mijn beoordelingsvermogen kan beïnvloeden.
- Prachtig Marnix. Beter een twijfelend man die de juiste weg vindt dan een brallende dwaas die naief de afgrond instapt!

Geen opmerkingen: