27.2.06

Nog eens kijken in mijn Viewmaster


Je hoort niet veel meer over "Het jaar van Mozart". Het werd nochtans aangekondigd als een ware mediatieke revolutie, geen mens zou nog dezelfde zijn. Gelouterd door de magistrale opera's, het onovertroffen requiem en ontelbare divertimenti zou de mensheid (of toch de Vlaming) als een betere versie van zichzelve de wereld dienen. Of toch iets van die strekking. Dat geloofde ik.

En hoe lang heeft het geduurd, de hele poeha? Twee weken? Rond Mozart is het nu wel erg stil. Tom Boonen! Het gokschandaal! Mohamedcartoons! Een VB'er en het lot van een Kazaks gezin! De energiefusies! Big Brother! Daar is het om te doen. Zo genoten wij gisteren van Vanhandenhoven. Echt waar, voetbal kan mij geen reet schelen, maar de laffe praat die dat mannetje uitkraamde met de branie van het eerste het beste mafiahulpje tart alle verbeelding!

Die 0-7 tegen Lierse, dat was een boycott omdat de ploeg niet betaald werd! Een syndicale actie dus!?

Zo kan ik het ook, let goed op: elke fietser die ik met mijn wagen de gracht in prang neemt in feite deel aan mijn benzinesparend rijgedrag. Want geef toe, ik kan toch beter constant 90km/u aanhouden in plaats van telkens te vertragen en weer op te trekken?

Waar een voetbalverstand al niet voor dient!

Ondertussen gaat op het werk ook alles zijn gangetje. De brochures waar ik aan werk raken stilaan klaar en ik hoop er binnen een kleine maand helemaal mee rond te zijn, waarna ik mezelf zal dwingen wat basisstudiewerk te doen en mijn sectoren in de diepte te leren kennen.

En tussendoor blijven fitnessen uiteraard! Ik geef toe dat ik qua fysiek nog geen sporen van een atletisch lichaam heb, maar op een of andere manier voel ik mij toch beter. Frisser! Nog even en ik zal de inspanningen wat opdrijven.

Ze zullen eens wat zien binnenkort! De mentaliteit van Schwarzenegger heb ik al, nu nog het lijf!

Geen opmerkingen: