5.2.06

In de Viewmaster: Bloemsierkunst!


Hier zit ik dan.
Met een lekker kopje koffie uit mijn brewmaster.

Het was mij het dagje wel! Om mijn kennis inzake bloemsierkunst was ik uitgenodigd om te zetelen in een vakjury die de kennis en ervaring van jeugdige bloemisten moest beoordelen.

Welnu, u kan gerust op beide oren slapen, de toekomst van het vak is verzekerd. Dertien prachtwerken werden voor mijn ogen gecreëerd. Klassiek, modern, oosters en westers. Een verscheidenheid en een professionaliteit die ik eigenlijk nooit had vermoed!

Ik heb mijn mede-juryleden dan ook duidelijk gemaakt dat ik het deontologisch en professioneel niet opportuun vond om het ene werk te gaan quoteren en vergelijken met een ander.

Iedereen geslaagd!

Tot mijn verbazing bleek iedereen mijn mening te delen. Dat is een waar mirakel, daar zal iedereen die ooit in beroepsjury's heeft gezeteld het wel mee eens zijn.

Na dat unaniem besluit ging het hele gezelschap van kenners de geleverde inspanning vieren in een klein restaurantje. Het enige wat daar tegenviel waren de kleine bloemstukjes op tafel!

Geen opmerkingen: