3.2.06

Een indrukwekkende ontmoeting

Ik werd vanmorgen voor de deur van mijn kantoor opgewacht door een kerel wiens uiterlijk gerust indrukwekkend mag genoemd worden.
Strak in het pak, donkere vilten hoed, netjes over de rechterarm gevouwen regenjas. Duidelijk geen man om mee te sollen!

"Kan ik u even spreken?" klonk zijn mannelijke baryton.

"Uiteraard, komt u binnen"

"Het gaat om uw collega, Peters. Hij vraagt om de link naar zijn weblog uit uw website te verwijderen. Hij maakt bezwaar tegen het feit dat zijn waarheidsgetrouwe dagboeknotities ooit op een of andere manier in een negatief daglicht zouden komen te staan vanwege het "niveau" van uw website."

"Hmmm, en... U bent?"

"Inspecteur Börner. Special Unit FOB."

De heer Börner overhandigde mij tegelijkertijd zijn kaartje.

"Nou, kon hij me dat niet gewoon vragen? Hij moest daarom U toch niet inschakelen. Waar ziet hij mij eigenlijk voor aan?"

Inspecteur Börner lachte smakelijk om mijn opmerking. Blijkbaar kende hij Peters even goed als ik.

"Trekt u het zich vooral niet aan. Peters is een oude kennis van me. Ik heb hem ooit eens uit de penarie gehaald toen hij beschuldigd werd van vliegtuigkaping. Eigenlijk kwam ik voor totaal iets anders, maar ik herinnerde me dat hij het ooit over die link had en me toen vertelde dat hij u niet voor het hoofd durfde te stoten."

Het was inderdaad een administratief akkefietje in verband met een nakende promotie waarmee de inspecteur wat verlegen zat. Het deed mij, en hem, plezier dat ik hem ter plekke kon helpen.

We bleven daarna nog wat keuvelen over onze wederzijdse beroepsbezigheden en spraken af dat we elkaar nog eens zouden zien, want het bleek dat we dezelfde fitnesszaal frequenteren.

Het interesseert mij wel om enkele van de opzienbare zaken die inspecteur Börner in zijn boeiende carrière tot oplossing heeft gebracht nader toe te lichten in mijn weblog.

Geen opmerkingen: