maandag 19 augustus 2024

Ter zake (40)

Ik had nooit gedacht dat ik het eens zou toegeven, maar ordening en regelmaat houden mij op de been.Voetbalwedstrijden kijk ik zelden uit. Een klein beetje nat worden in de regen vind ik heerlijk, maar ik heb ook een goede regenjas. Ja, ik denk wel dat ik in hongersnood uiteindelijk om het even wat zou eten. Niet om het even wie. Het is mij al wel eens overkomen dat ik genegenheid voelde voor een schurk. Toen mijn moeder - zij had vergevorderde alzheimer - mij voor mijn vader hield voelde ik mij hopeloos verloren. Er zijn slogans die mij volkomen verbijsteren. Ze zeggen m.i. alles over de personen die ze uitkramen en niets over wie ze het hebben. Bijvoorbeeld 'Make America Great Again', 'Vlamingen eerst' of 'Minder Marokkanen'. In dat opzicht gaat onze samenleving er niet op vooruit. Als iemand zichzelf beschrijft, of door anderen wordt aanbevolen, als een 'professional', dan ben ik altijd op mijn hoede. Al werk ik uiteraard liever samen met 'professionals' als het er op aan komt. Een 'unprofessional' is mij nog nooit aanbevolen. Dat is ook minder gangbaar Nederlands. Rolschaatsen zullen vandaag de dag wel anders heten, en er zal ook wel een e-versie van bestaan. Eten speelt geen enorme rol in mijn leven, tenzij u de frequentie bedoelde. Granville moet zowat het nog oudste bestaande Belgische fietsenmerk zijn, en het bestaat nog.

Granville


Geen opmerkingen: