zondag 11 augustus 2024

Ter zake (39)




Ik kan het me niet goed voorstellen: veren of pluimen in plaats van haar. Vooral op de plaatsen waar ik nog haar heb. De cursus huishoudkunde hoefde ik niet te volgen, dat was voor meisjes. Toch heb ik hem gevolgd! Ik ben zo iemand die wanneer hij de (hypothetische) keuze krijgt tussen twee verschrikkelijke ziekten er automatisch de minst erge uitkiest. Terwijl ik die keuze helemaal niet wil maken, wat ook een optie is. Ik ben ervan overtuigd dat suiker en sociale media de twee grootste kwalen van onze tijd zijn. Geldgebrek is van alle tijden. Ik stuur nog regelmatig wenskaarten. Als ik de (hypothetische) keuze krijg tussen een hond met lang haar en een met kort, dan kies ik die met kort haar. Mijn sleutelbos is in de loop der jaren veel kleiner geworden. Ik weet het niet zeker, maar het snelst dat ik ooit, heb gereden met een auto (en ik was de bestuurder) was denk ik 141 km per uur. Indien ik zeker wist dat ik morgenvroeg om vijf uur zou sterven, dan zou ik uit alle macht proberen de vrouw van wie ik nog steeds houd nog eens te zien en te spreken. Ik zit niet vaak op een stoel om dan niets te doen. Ik denk niet dat ik ooit een slang heb gezien in de vrije natuur. Ooit wees mijn vader er mij een aan, maar ik denk dat die toen net weg was.


Geen opmerkingen: