vrijdag 2 augustus 2024

Ter zake (38)

Ik denk niet dat ik lui ben, maar vraag me nu niet of ik dan ook werklustig ben. Als ik moet kiezen tussen een brand of een overstroming, dan denk ik dat ik de overstroming verkies. De Aziatische hoornaar zou de inheemse verdringen. Dat is een ernstige zaak die door velen toch iets té ernstig wordt genomen denk ik. O wat hoop ik dat de tijd van zegeltjes sparen terug komt. 



Ik herinner me nog vaag de zegeltjes van FORT. Ook Shell had er denk ik. Al dat digitaal gedoe van tegenwoordig lijkt mij qua klantenbinding toch tekort schieten. Ik begrijp niet waarom marketeers denken dat 'digitaal' dé oplossing is. Ik geef vrij regelmatig een naamkaartje wanneer ik me voorstel. Ik geef de voorkeur aan het dragen van gilets. Een rivier afdammen heeft altijd een ecologische impact. Wanneer ik denk aan de dagen van de week, dan denk ik daarbij eigenlijk nooit aan een weekkalender. Pas nu dringt het tot me door dat ik nooit in mijn leven een draaibank heb aangeraakt. Ik vraag me af wat ik zou doen indien ik een Russische kernaanval zou overleven. Of een kernongeluk in het algemeen. Ik ga ervan uit dat er dan geen internet meer is. Mijn ene kredietkaart is dan misschien ook niet meer te gebruiken. Ik verkies paars en rood boven zwart en roze. Ja, toen ik jong was kreeg ik wel eens klappen. Het is een gewoonte die ik niet heb overgenomen. Toch ga ik niet zo ver om te zeggen dat het mij heeft getraumatiseerd. In de meest erge conflicten die nu aan de gang zijn, betreur ik nog het meest dat je op een of andere manier gedwongen wordt een standpunt in te nemen, of partij te kiezen, terwijl je er uiteindelijk toch niet genoeg van afweet. Hoe moreel je standpunt of mening ook te verantwoorden valt. Dat is iets wat ik 'de media' uiterst kwalijk neem. Het woord 'rechtvaardig' verliest zo zijn betekenis. 

Ik denk dat nu het ogenblik rijp is om mijn lezers te bedanken. Het is niet veel, maar meer kan ik op dit ogenblik niet voor jullie doen.



2 opmerkingen:

Joke van Overbruggen zei

Tja, zeg dat wel, ook bij AH gaat
zegeltjes sparen alleen nog digitaal,
laat maar zitten, dan kan AH de naam
beter veranderen in AI....

JM zei

Ja, heel jammer vind ik dat. Het maakt eigenlijk niet uit en toch heb ik met dat digitale altijd het gevoel dat men lij iets afneemt.