22.2.24

Giraf

 Op de steenweg had ik beter links genomen maar    warempel        ik zag daar rechts iets hoopgevends en      in het donker       liep ik er op af en raapte het op         ik stak het onder mijn pet en liep heen         weg van daar      een heel eind verder in het vale licht van een regenboog bekeek ik wat ik had gestolen      schrikken     Het was      Misschien!      geschokt gooide ik het weg zo ver als ik maar kon     waarheen?         in de andere straat       verblinding     in de spiegelwinkel        zag ik je weerspiegeld  in zowat alle spiegels    schaamte          je keek mij aan in alle spiegels     Hoi       Ja?     Rara wie ben ik?          Hoe kon ik je vergeten?      Het is voorbij    Auw    ik kreeg een trap     gerinkel van een kinkel   gelukkig kwam ik bij en stond er een giraf



























Geen opmerkingen: