25.1.24

Ter zake (17)








Ik geloof niet in carpoolen. Ik ben er heilig van overtuigd dat je aan de mate waarin het openbaar vervoer goed is uitgebouwd en klantvriendelijk is, je het beschavingspeil van een land of regio kan afmeten. Heel lang geleden zag ik hoe Sugus werd gemaakt. Net als de kleine Asterix stond ik naast de ketel en ik mocht zelfs proeven! Ik vind het heel dapper van sommige mensen dat ze leggin(g)s durven dragen. Je zag ze vroeger meer dan nu en ik mis ze in het straatbeeld. Ik geloof helemaal niet dat jongens gemener zijn dan meisjes of omgekeerd. Maar als jongetje ben ik wel het diepst gekwetst door meisjes. Dit is geen verontschuldiging voor mijn latere lafheid. Ik ken niet genoeg scheikunde om te durven stellen dat acrylverf een soort van plastic is, maar ik ben me wel heel goed bewust van mijn burgerplichten en de boosheid die ik in me draag. Die wordt in grote mate aangevuurd door al die mensen die schijt hebben aan hùn burgerplichten. Ieamand wees me er op dat je beter ònze burgerplichten zegt. Oranje past als kleur heel goed bij dinsdagen. Ik geloof geen reet van wat er over blue jays wordt verteld. Ja, balspellen zouden wel eens kunnen gegroeid  zijn uit spellen met mensenschedels want Ik zie onze voorouders niet meteen met volle kracht tegen dikke ronde keien staan schoppen. Bovendien, tegen schedels trappen lijkt me wel iets typisch menselijks dat voortkomt uit onze lagere instincten. Dat verklaart voor mij ook afdoende waar het hedendaags voetbalgeweld vandaan komt. Spek eet ik zelden, maar als ik het eet, dan liefst enigszins krokant. In mijn Van Dale komt het woord ‘terrederm’ niet voor, het dichtst in de buurt komt ‘terrein’. Een ander woord dat er ook niet instaat is ‘terredrocht’. Dat zou een levend wezen kunnen zijn. Chihuahuas zijn zielige beestjes. Je kan beter appelkweker worden dan chihuahuakweker. Wanneer ik tijdens een wandeling een knuffel vind dan wordt ik altijd verdrietig. Ik geloof nooit dat ik gelukkiger was geworden als ik ingenieur was geweest. Zeker niet als scheikundig ingenieur. Het interesseert mij niet eens wat acrylverf is.



Geen opmerkingen: