22.12.23

Ter zake (11)






Nee, ik ben niet zo iemand die krassen in meubelen of houten vloeren wegwerkt met vul- of kleurmiddelen. Het is juist met krassen dat meubelen een eigen karakter krijgen, een geschiedenis. Anderzijds, als ik erin slaag een mooi, gelijkmatig zwevend papieren vliegtuigje te vouwen, dan voel ik wel een soupçon van genot en bevrediging. Ik heb nog nooit overwogen het gezelschap van een terrorist of een fabrikant van ontbijtgranen op te zoeken.  Maar als men mij zou dwingen om te kiezen, dan ga ik voor de ontbijtgranen. Koeien, naam mijn aanvoelen moeten ofwel wit zijn met zwarte vlekken, ofwel mooi kastanjebruin. Ik denk overigens ook niet dat er natuurwetten zijn die stellen dat plastic zakken door kinderen worden ‘aangetrokken’, of dat bliksem en storm vooral campers treffen, maar ik denk wel dat je kinderen beter uit de buurt houdt van plastic zakken, en dat de eigenaars van campers het wel een beetje zoeken als ze eropuit trekken en gaan kamperen bij slecht weer. ‘Custard’ is geen woord dat onmiddellijk iets in mij wakker maakt, maar ik lust wel vla. Heel erg zelfs! In het algemeen zou het beter gaan indien de dingen beter gingen en zou het minder erg worden als de dingen minder erg werden. Als de dingen beter werden zou ik dat ook minder erg vinden.


Geen opmerkingen: