29.8.10

Het geheim van de Jannen

Niemand kent Jan. Althans, iedereen kent Jan, maar het is nooit dezelfde Jan. De Jan die ik ken is niet de Jan die je nichtje kent. Af en toe zal iemand wel een Jan kennen die ook iemand anders kent, maar geen van beiden beseft dat het dezelfde Jan is. Het kan dus net zo goed een andere Jan zijn. Het komt voor dat twee mensen dezelfde Jan kennen, en dat ook pertinent van elkaar weten, zoals de gezusters Martin. Toch kan u er gif op innemen dat zij hem anders kennen. In die zin zijn alle Jannen gelijk! En dat is hun geheim.

10 opmerkingen:

't vliegend eiland zei

Om bepaalde verzoeken te voorkomen kan ik de lezers nu al melden dat het onderzoek naar het geheim van de Greta's voorrang krijgt!

ingrid knipfer zei

mooi

Vlindera zei

Achter al die Jannen gaat dus een enorme diversiteit schuil, iets wat de naam niet echt blootgeeft.
Ik dacht trouwens aan Ingrids ipv Greta's...

rob alberts zei

Lastig!
Ik heet voluit Robbert-Jan.
Vriendelijke groet.

't vliegend eiland zei

voor rob alberts:
Vooruit dan maar, Robbert-Jan'nen worden hier mee gerekend!

't vliegend eiland zei

voor Vlindera:
Ja, maar Ingrid kennen we ondertussen toch al iets beter.

't vliegend eiland zei

voor ingrid knipfer:
Ach, wat heet mooi. Achter al die Jannen gaat ook heel wat leed schuil!

EDB zei

Nabokov. en Borges. Of Borges en Nabokov.
vanwege mij ook een vriendelijke groet.

EDB zei

en Vinkenoog. die was ik helemaal vergeten!

't vliegend eiland zei

voor EDB:
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het allemaal zo'n vaart loopt.