1.8.10

De groene handschoen



Beste,

Ik heb uw schrijven in goede orde ontvangen en ik begrijp volkomen dat u de groene handschoen graag terug zou krijgen. Toch heb ik besloten haar te houden. U hebt ze mij ongevraagd gestuurd, waardoor ik meen geen enkele verplichting te hebben ten opzichte van uw persoon.
Voor de rest deel ik uw mening: het betreft hier een wonderbaarlijk voorwerp. Elke handeling die ik er mee uitvoer is een belevenis. Sigaretten smaken twee keer zo goed, wijnglazen lijken wel dubbel zo vol. Fouten schrijf ik niet meer. Eens geknoopte veters komen niet meer los. Mijn rasguedo’s doen niet meer onder voor die van Paco de Lucia. Ook meer intieme handelingen verricht ik nu succesvol. En `s nachts komt zij mij strelen, alsof zij precies weet wat ik nodig heb.
U begrijpt, dat hoop ik althans, dat ik dus niet op uw verzoek kan ingaan en de groene handschoen restitueren. Trouwens, u beschikt toch nog over de rechter? Of volstaat dat niet?

Met vriendelijke groeten,

I.

2 opmerkingen:

pyreja zei

mag ik die linkse van jou eens lenen, alle pare dagen, deal?

't vliegend eiland zei

voor pyreja:
Daar wil ik nog eens goed over nadenken.