4.8.08

Terug!



- Kijk, ze zijn terug!
- Hé ja, ik was ze al vergeten.
- Ze zien er niet zo bruin uit.
- Nee, het weer is zeker tegengevallen.
- We zullen de verhalen weer te horen krijgen.
- Ja, hoe warm het daar is en hoe vriendelijk de mensen. En hoe goed je er eet buiten de toeristische centra.
- Hij zal wel weer van dat spul voor mij hebben gekocht, hoe heet het weer, Moscatel.
- En voor mij weer van die namaakparfum.
- Zouden wij zelf ook niet eens op reis gaan?
- Kijk uit, ze hebben ons gezien. Zij zwaait.

16 opmerkingen:

Anoniem zei

fijn,
dat als je al twintig jaar op de zelfde locatatie vakantie houdt, dat alles dan zo vertrouwd is...

Anoniem zei

locatie zou beter zijn...

't vliegend eiland zei

voor gewebkijk:
Precies, ik balkaniseer mijn vakantie niet.

zapnimf zei

Mensen van wie je namaakparfum krijgt, die vergeet je anders niet snel.

Anoniem zei

we zijn hem ook niet vergeten, hij is terug!

Anoniem zei

Welkom terug, Blogbaas!
Ik heb u gemist....

Anoniem zei

Buiten het namaakparfum kan ik letterlijk alles zelf-meegemaakt-meegebracht herhalen. Verbluffend of het gevolg van de mondialisering?

www.charmantwerpen.be

Anoniem zei

Beste Blogbaas,
heeft U zich in Muy Lejos - tegenstelling tot de eertijds door U vermelde verveling die U noopte tot een verregaande interesse in de autotomie - op een nieuwe bijzondere vorm van absurdistisch tijdverdrijf gestort of heeft U de genoemde gymnastische bezigheid tot de graad van kunst weten te verheffen?
Zo ja, mag ik dan vernemen welke stukken er onder de knie afgevlogen zijn?

(Zucht - die ene glimlach (die ik ooit verder zou uitwerken, het spijt me, maar verder dan de schreeuw ben ik niet meer gekomen) die zou hier wel passen. Dacht ik.)

't vliegend eiland zei

voor zapnimf
Neen, dit is dubbel. Zulke mensen maken ook niet echt een diepe indruk. Je vergeet ze niet, maar zolang je ze niet in je buurt hebt denk je er ook niet aan.

't vliegend eiland zei

voor laleña:
Laat hem toch nog maar even alleen. Hij heeft enkele dagen nodig om weer te acclimatiseren.

't vliegend eiland zei

voor bert bevers:
Wat ben ik boij dat u geen jager bent!

't vliegend eiland zei

voor bert bevers:
"Boij"?
Moet "blij" zijn uiteraard.

't vliegend eiland zei

voor charmantwerpen:
Ach, dit is de gewone werkelijkheid, mondialisering of niet.

Die namaakparfums worden nochtans vrij open en bloot op markten verkocht. En in souvenirshops (naast de visserbootjes op schaal, links van de setjes strandemmertjes met schepjes en krabbertjes).

't vliegend eiland zei

voor sodade:
In tegenstelling met vorig jaar heb ik mij niet aan gevaarlijke hobby's of avonturen gewaagd. Gewoon veel "achterstallige" literatuur "ingehaald".

... en eindelijk compleet van mijn geloof gevallen! Dat lucht ook op.

Anoniem zei

Hmmm... als in ...vederlicht?
(Maar nog steeds reusachtig, mag ik hopen).

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Vederlicht? Ach, om eerlijk te zijn voelt het nog wat slepend aan, maar dat zal wel beteren.