22.8.08

Men de windhaan



Men is voorzichtig.
Men praat wat links en rechts en geeft iedereen zoveel mogelijk gelijk.
Men glimlacht veel en vergeet vooral nooit minzaam te groeten.
Men leest meerdere kranten, liefst van een verschillend gedacht.
Men spreekt natuurlijk niet voor zijn beurt, en als het kan ook niet erna!
Men lacht met àlle grappen en nooit met wie zich heeft bezeerd, tenzij...

Misschien ben ik nog iets vergeten, maar toch, dat zal het zo wel zijn denk ik,

het leven van Men de windhaan.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Men en ik ...
Ach, het (zich) distantiëren.
U mag gerust eens met me lachen en Men is minder belangrijk dan men denkt, maar ja... oh zo veilig.

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Ik begrijp dit antwoord niet goed. Het was/is niet de bedoeling om met iemand, met u, te lachen. "Men" kan hier inderdaad vervangen worden door "ik".

Anoniem zei

Ha... die 'tenzij' gaf een kleine opening.
Maar alle mennen op een stokje, Blogbaas, goed: ik wou gewoon inpikken dat het niet nodig is om altijd in de pas te lopen. Dat er mag gelachen worden en nors gekeken en een eigen mening hebben en onvoorzichtig zijn...
Wat zeg ik? Mag? Het moet, me dunkt.
Maar ik denk dat dat sowieso de bottom line van dit stukje ironie was, niet?