10.8.08

De aanraakster



Mijn vrouw had mij gewaarschuwd dat de aanraakster vandaag voor mij zou langskomen, dat ik mij dus grondig moest wassen.

Om kwart na tien was ze er al.
"Wat moet ik doen?"
"Dit is slechts een voorbereidend bezoek. Ik heb hier een anatomische kaart. U hoeft slechts drie plaatsen aan te duiden waar ik, of mijn collega, u mogen aanraken. Daarvoor maken wij nog een afspraak volgende week."
"O, u raakt mij dus vandaag nog niet aan?"
"Neen hoor. Eerst komt er een voorbereidend dossier."
"Ja, dat begrijp ik."

Het is vreemd wat de bestuurlijke autoriteiten toch allemaal in kaart willen brengen, bedacht ik, maar goed, de technologie is voor handen, dus waarom niet! Wel ben ik benieuwd hoe ik op de aanrakingen ga reageren, zoveel ben ik niet gewend. Nu gaat het bovendien om officiële aanrakingen die waarschijnlijk ook in de kruispuntbank komen. Ik hoop maar dat ik mij zal kunnen beheersen. Dat ik niet ga giechelen of zo.

Zodra ik mijn aanrakingen achter de rug heb zal ik er wat meer over meedelen. Beloofd!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

hebt u een afspraak bij een haptonoom?

Anoniem zei

Ha! krijgen de Handtastelijkheden in De aanraakster eindelijk een officieel karakter?

Wat dat beheersen betreft, als u het slechts het giechelen is waarover u zich zorgen maakt... ach, hoe... Juist ja, houd het daar maar bij: 'als u maar niet moet giechelen'.

Wachtend op verder verslag...

Anoniem zei

u vrouw zit dus ook in het complot, dat geeft toch te denken...

't vliegend eiland zei

voor leen:
Een haptonoom? Voor je reageerde kende ik dat woord niet eens!

Neen hoor, dit tekstje is eigenlijk heel concreet en gaat over iets heel anders. "Goed bestuur" onder andere.

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Ik ben beslist van plan verder rapport uit te brengen, maar momenteel wacht ik nog op bevestiging van de afspraak. Met overheidsdiensten is dat niet altijd evident.

't vliegend eiland zei

voor gewebkijk:
Tot nader order ga ik er van uit dat mijn vrouw te goeder trouw is en mij gewoon wilde herinneren aan de komst van ambtenaren.

Anoniem zei

subliem... ;-)

't vliegend eiland zei

voor maaisaait:
Ach, subliem? Zo erg is het nu ook weer niet, maar toch dank je wel voor het compliment.