zondag 19 mei 2024

Ter zake (31)






Ik was als kind een hardnekkige duimzuiger. Hoewel ik dikwijls denk dat mijn meningen echt wel verstandig zijn merk ik dat ik het steeds vaker opgeef om er nog voor uit te komen. Ook met de hoge mi-snaar van een gitaar kan je zeker iemand pijnlijk wurgen. Gekko's en salamanders zijn wonderlijke beestjes, maar ik had nooit de kans ze van dichtbij te bewonderen. Ik begrijp niet helemaal hoe de aandelenmarkt precies werkt omdat ik ervan uitga dat ze niet helemaal eerlijk verloopt en al zeker niet "werkt". Een zee of oceaan oversteken met een zeilboot is niet aan mij besteed. De kennis van fraktalen lijkt mij in het dagelijks leven even nuttig als kennis van de kerkgeschiedenis in de negentiende eeuw. Ik voel mij hoogst ongemakkelijk op feestjes waar taart gegeten wordt met een eetbare foto van het feestvarken erop. Uit mijn jeugd herinner ik mij nog Donald kauwgum. Ik was er dol op. Ze waren de beste om bellen te blazen. Aan mijn tv zitten snufjes die mij helemaal niet interesseren. Ja, ik vind natuur heel belangrijk, alleen weet ik niet precies wat ik ermee bedoel of hoe u dat begrijpt. Een clown die figuren vouwt met ballonnen zou mij heel erg opvrolijken. Ik ben te eenzaam om een hond te nemen.



Geen opmerkingen: