14.9.13

Hier is het spek enorm lekker



Ik moet even niet opgelet hebben want iemand was mijn huis binnengedrongen. Hij zat in de keuken en at van mijn spek.
"Wat heeft dit te betekenen?" eiste ik een verklaring, in de wetenschap dat de wet aan mijn kant stond.
"Hmmm… heerlijk spek. U leeft hier goed," antwoordde hij, terwijl hij beleefd opstond en mij de hand te schudde.
"Ja, dat weet ik."
"Ik had honger en wilde wel eens spek eten. Ik heb al heel wat gehoord over het spek hier aan deze rand van de beschaving, ziet u."
"Ja, wij hebben lekker spek," gaf ik toe.
"Ik at nog niet eerder zulk lekker spek. Ik denk dat ik mijn familie zeker kan overtuigen om hier te komen wonen."
Met die woorden verliet hij mijn huis.
Buiten hoorde ik hem roepen.
"Ja! Hier is het spek enorm lekker!"


_____

Geen opmerkingen: