1.1.12

Tekortgedaan



Ik verneem dat veel mensen zich tekortgedaan voelen.
De ene nog korter dan de andere, als ik goed luister.
Men praat er onderling ook graag over.
Hoe korter men gedaan is, hoe welbespraakter men wel lijkt te zijn..
Zelf voel ik mij helemaal niet te kort gedaan.
Op jongere leeftijd meende ik zelfs overschot te hebben.
Zeker niets te kort.
Integendeel, ik gaf zo nu en dan zelfs wat weg!
Soms probeer ik mij voor te stellen of ik echt niets te kort kom.
Maar wat dan?
Zo kom ik tot vreemde vaststellingen want onlangs realiseerde ik mij dat ik misschien wel eens een te kort aan moreel besef zou kunnen hebben.
Dat lijkt mij anders een eerlijk inzicht.
Maar van zodra ik dan weer opgeslorpt raak door mijn dagelijkse dingen dan doe ik met dat soort inzichten in feite niets meer. Neen, ik ben wel wijzer.
Trouwens waarom zou ik mezelf te kort doen?

Geen opmerkingen: