7.9.10

Interessesferen



Zij bezoeken mij vaak, maar blijven nooit lang. Waarschijnlijk omdat zij denken dat ik in een zwaan ben veranderd en dat een zwaan zoals ik niet zoveel interessesferen heeft.
Het gevolg daarvan is dat ik telkens dezelfde vragen moet beantwoorden over de temperatuur van het water en zo. Of of de mensen wel genoeg voer voor me meebrengen naar de vijver. Dikwijls ook of het zwaneneiland een gezellige plaats is om te verblijven, want zelf komen ze daar nooit. Dat is ten strengste verboden!
Elk excuus om zich uit de voeten te maken is voor hen goed om er van onder te muizen. Wanneer mijn vrouw komt aanzwemmen bijvoorbeeld.
„Het lijkt wel of ze mij niet willen zien!”
„Ja, ik snap het ook niet,” zeg ik dan, even verwonderd als zij.

4 opmerkingen:

Vlindera zei

Misschien kan een zwaan gewoon niet gedeeld worden...

't vliegend eiland zei

voor Vlindera:
Ja, maar dat is weer wat anders...

Leen Massy zei

Ik kan maar gissen hoor, maar doet uw vrouw aan naturisme?

't vliegend eiland zei

voor Leen:
Niet waar ik bij ben.