16.1.09

Wat dan met de mensen die gelukkig zijn



"Ik raad je aan om het geluk niet na te jagen."
"Het geluk niet na te jagen?"
"Ja. Het zal je slecht bekomen. Het geluk is namelijk heel veeleisend."
"Veeleisend? Ik hoorde dat het zoet en vergevingsgezind is."
"Dat is het ook, maar het is tegelijk schabouwelijk laf en wispelturig. Nogmaals, zet het uit je hoofd."
"Ik kan dus beter ongelukkig blijven bedoel je?"
"Ja."
"Zelfs als het voor het grijpen ligt."
"Vooral dan."
"En wat dan met de mensen die gelukkig zijn?"
"Wat wat dan met de mensen die gelukkig zijn?"
"Ja, die bestaan toch ook?"
"Ach, die blijven niet gelukkig hoor, denk dat maar niet."
"O! Da's een hele geruststelling."
"Reken maar!"

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Zou je mannen nu echt alles wijs kunnen maken ? In bed tenminste.

zapnimf zei

Doe mij toch maar een paar kilo geluk. Als ze later opgebruikt zijn, zullen we dan wel weer zien.

't vliegend eiland zei

voor Jevski:
Ik weet niet hoe u het leest, ik schreef het vanuit het standpnt dat de man hier de vrouw "raad geeft".
Maar om op uw vraag te antwoorden: "Ik denk het wel!"

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
Kijk, dat is nu weer dat korte-termijn-denken dat ook aan de basis ligt van zoveel miserie.

Anoniem zei

't Ja, Blogbaas, mijn interpretatie werd geleid door subtiliteiten op de bijgevoegde prent, meer bepaald die ene geaccentueerde wenkbrauw en dat handje. Vooral dat handje.