24.1.09

Product Placement



Ik zat aan de keukentafel een spionageverhaal te lezen toen ineens de deur open zwaaide en een jonge brunette totaal overstuur binnen sprong.
"Snel, u moet mij redden. Verberg dit," en zij gaf mij een kleine bruine enveloppe.
"Wat is dat, wat zit daarin?" vroeg ik, het gebod indachtig dat je niets van vreemden mag aannemen in verdachte omstandigheden.
"Dat kan je beter niet weten," antwoordde zij, terwijl zij haar bruine haren (het bleek een pruik) afrukte en veranderde in een blondine, wat beter bij haar gezicht paste,
"Er zal spoedig iemand langskomen en U aanspreken met het zinnetje My Toyota is Fantastic. Geef deze enveloppe aan hem en aan niemand anders."
Totaal verbouwereerd keek ik haar aan, "Is dat alles?"
"Ja, en stel vooral geen vragen. O ja, ik leen ook even dit," zei ze nog, terwijl zij de jas van mijn vrouw aantrok en langs de woonkamer en de gang via de voordeur mijn huis verliet.
De voordeur was nog niet dichtgeklapt of vanuit de keuken kwam een politieman in uniform aangehold:
"Waar is ze?" riep hij.
"Weggelopen," antwoordde ik snel, "Ik kon haar niet tegenhouden."
Hij toonde weinig belangstelling voor mij of het interieur van mijn woonkamer en verliet mijn huis eveneens langs de voordeur, zonder die evenwel dicht te doen.
De volgende ochtend belde er een jonge dertiger aan met de jas van mijn vrouw over zijn arm. Hij vertrok geen spier toen hij de jas van mijn vrouw teruggaf en zei:
"My Toyota is Fantastic".

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat geeft weer een andere dimensie aan de uitdrukking 'wachtwoord'.

zapnimf zei

My Mitsubishi nochtans ook, maar ik kom zoiets nooit tegen.

Anoniem zei

Een toffe griet, door haar heb ik nu een Toyota.

't vliegend eiland zei

voor charmantwerpen:
Het betreft hier eigenlijk een nieuwe vorm van reclamecampagne voeren, waarbij de opdrachtgever (in dit geval Toyota Belgium) - zich bewust van het verlies aan impact van reclame via de normale media - beroep doet op enkele acteurs, die door op directe wijze in het dagelijks leven van mensen die tot hun doelgroep behoren binnen te dringen, de naam van het product op onvergetelijke wijze weten op te dringen!
Zij wisten echter niet dat ik pas de dag tevoren een VW Passat kocht.

't vliegend eiland zei

voor zampnimf:
Aha,MITSUBISHI!!! De wagen die driekwart van de Belgen niet durft kopen omdat hij de naam niet kan uitspreken ("mitsjoepichi")

't vliegend eiland zei

voor Jevski:
Wat mij, correct of niet, op de volgende verkoopsslogan doet komen: "Toyota, de wagen die langer meegaat dan uw relatie!"