21.9.08

In Praag



Vanmiddag zag ik al minstens drie mannen die voor hem konden doorgaan, en de vierde, een ober in een restaurant zonder klanten (behalve ik dan) ging er niet voor door, maar was 'm gewoon: Franz Kafka! Het vlees op mijn bord was even krokant als geroosterde kevers en tussen de drie gangen door verdween hij telkens lang genoeg om een kort verhaal te schrijven vermoed ik. Hij zag er ook niet 100% gezond uit, maar misschien wilde hij gewoon dat ik dat dacht.

Nu goed, ik laat mij beter niet beïnvloeden, morgen moet ik mijn rapport voorleggen aan de academie.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ben hier ook eens komen lezen. Toffe blog.
De smaak van geroosterde kevers kan ik me niet voorstellen en ik wil het proeven niet echt ondergaan. Maar misschien kan jij het antwoord al geven, hoe smaakt het?

groetjes

Miss M zei

Ik vind het gweldig mooi in Praag, maar een merde voor mijn Belgische smaakpapillen

't vliegend eiland zei

voor z&zt en mystic:

Kevers? Eigenlijk heb ik dat nog nooit gegeten, ik verwijs hier naar iets anders. En ik geef mystic volmondig (om eens met een woord te spelen) gelijk: het eten in Praag is niet denderend. Ik denk dat alles uit één grote gaarkeuken komt, ergens diep onder de grond van Praag. Dat verklaart waarom alles zowat hetzelfde smaakt en eerder lauw op tafel wordt gezet.

En of de stad mooi is? De toeristische hoekjes wel, maar even verder?

sodade zei

Tiens, als Kafka daar zo in multiplicity rondloopt, dan staat hij niet meer op een voetstuk? Zozo. Zouden de recente opgravingen daar iets mee te maken kunnen hebben? Of kan tegenwoordig in Praag iedereen metamorfoseren?
Wat vond de academie trouwens van uw rapport?

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Mijn verblijf in Praag en het oordeel van de academie over mijn rapport waren van dien aard dat men mij nu een plattelandsdokter aanraadt.

sodade zei

Jaja, de zorgen van een huisvader... Een goede dokter is moeilijk te vinden deze dagen.
Misschien moet U eens in het dichtsbijzijnde dorp gaan kijken.

't vliegend eiland zei

voor sodade:
(Deze keer zonder verwijzingen naar Kafka,) mijn huisdokter consulteert in het dichtstbijzijnde dorp. Ik overweeg nu om er een te zoeken in mijn eigen dorp.

sodade zei

mét verwijzing dan maar weer: Een (hmpf) mooie Betrachtung, dat u de lokale middenstand op die manier wenst te steunen.
Kijk, heb ik geluk, ik hoef slechts de straat over te steken om over vier dergelijke exemplaren te struikelen.