25.9.08

De waarheid



"En, ben je ver weg geweest?"
"Ja hoor, de waarheid voorbij zelfs!"
"De waarheid voorbij?"
"Ja, 't was er ongelofelijk. Ik ging tot waar de honden tuinieren en de zwaartekracht minder krachtig is. Over de vrouwen zeg ik niets."
"Dat kan tellen, en is het leven er werkelijk beter?"
"Niet echt beter, maar wel meer."
"Meer?"
"Ja, een meter of twee."
"Nou, dat is wel een groot verschil met hier."
"Ja, ze zijn er heel trots op daarginds."
"En verder?"
"Verder?"
"Nog verder dan de waarheid voorbij?"
"Zover ben ik niet gegaan."
"Dus tot de leugen ben je niet geweest?"
"De leugen? Da's helemaal de andere kant op, daarvoor hoef je de waarheid niet voorbij. Daar tref je alleen maar nonsens."
"Je hebt daar blijkbaar heel wat geleerd!"

2 opmerkingen:

zapnimf zei

Volgende keer tot in dromenland? Dat is pas hallucinant.

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
Dromenland. Daar hoop ik uit weg te blijven. Wat ik de laatste tijd gedroomd heb is te afschuwelijk.