19.9.08

Het noorden



Je kan natuurlijk altijd noordwaarts lopen, tegen alles in.
Sommigen zullen je zelfs volgen.

“Hoe noordelijker hoe beter!” zullen er een paar zelfs roepen, of: "Meer noorden!" Als je geluk hebt maken ze zelfs een spandoek!

Maar eens raakt ook het noorden op.
Wat dan? Naar het zuiden, tegen alle principes in?


(Versie 1.0)
Je kan natuurlijk altijd noordwaarts lopen, tegen alles in.Sommigen zullen je zelfs volgen.
“Hoe noordelijker hoe beter!” zullen er zelfs een paar roepen, of: "Meer noorden!" Als je geluk hebt maken ze zelfs een spandoek!
Maar eens raakt ook het noorden op.Wat dan? Naar het zuiden, tegen alle principes in?

7 opmerkingen:

Anoniem zei

met de ring van Moebius geraak je zo het Noorden kwijt

't vliegend eiland zei

voor laleña:
Sterker nog, je beseft het zelfs niet onmiddellijk!

Anoniem zei

Ik ben het noorden kwijt.

Anoniem zei

Sorry, het is herhaling, ik weet het, maar vandaag ben ik het precies echt kwijt. Vandaar.

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Maar u beseft het tenminste! Dat u het kwijt bent.

sodade zei

Zelfs dat besef, dat besef zelfs maakt de situatie er vandaag allesbehalve beter op. Ziet u wel de consequentie ervan? Mijn continuïteit is naar de vaantjes, mijn cyclus naar de botten, er is geen achterkant meer voor mijn voorkant enzovoort. Niets is nog wat het betekent.
Jaja, eenvoudig gezegd: u beseft het tenminste. Zeg dat maar tegen dat wandelende pak dat eeuwig met Kafka op zijn schouders zit. Dààr is tenminste niks mis mee. Maar mijn noorden is de hort op en ik weet niet waar de kluts nu nog hangt.
Ik vrees dat commentaar schrijven voortaan moeilijker wordt. Maar misschien ook niet.

't vliegend eiland zei

voor sodade:
IK heb mij in mijn vorige repliek eigenlijk slecht uitgedrukt. Het zijn m.i. precies de mensen die over hun situatie nadenken die het vaak moeilijk hebben. Temidden van de vrolijke, alledaagse kwanten die de dingen des levens niet al te zeer in vraag stellen.

Ik hoop hiermee weer niet te veel mensen op een verkeerd been te zetten, het is een gecompliceerde zaak, maar anderzijds heb ik ook geen zin er hier een essai aan te wijden. Sorry, maar ook Blogbaas kent zijn ups en downs.