30.5.08

Wilskracht



Zij kwam binnen gestoven, keek zoekend rond in de zaal en stevende dan recht op mij af om mij 200 euro te geven.

Natuurlijk liet ik niet merken hoezeer ik verrast was. Ik stak het geld rustig in het borstzakje van mijn hemd. Knikte haar vriendelijk, doch iets of wat afstandelijk, toe en ging verder met mijn maal.

Door het raam zag ik haar in een taxi stappen en verdwijnen.

Dit kon geen toeval meer zijn. Nog geen tien minuten eerder had ik vurig gewenst dat iemand mij 200 euro zou brengen, en kijk…

Precies, als je iets maar hevig genoeg wenst dan gebeurt het ook!

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb een wens bij deze tekst. Ik zal u laten weten of ze uitgekomen is.

Anoniem zei

Gebeurd? gebeurt, denk ik, maar ja, als je al zo verrast bent, speelt taal geen rol meer...

't vliegend eiland zei

voor anoniem:
Excuus! De ene verrassing is nog geen vrijbrief voor de andere.

Anoniem zei

Mijn wens is vervuld :)

't vliegend eiland zei

voor sodae:
SCHITTEREND! Ik vroeg mij al af wie zo elegant mijn aandacht wist te trekken.

Anoniem zei

Maar dat was niet Sodade...

www.charmantwerpen.be

Anoniem zei

Hm, neen, die anoniem was ik niet, maar ik doelde wel op hetzelfde
;)

Anoniem zei

offtopic;(nog niet jarig)
ik had dit prentje voor mijn verjaardag in archief klaargezet, maar nu twijfel ik of ik m nog wel ga plaatsen.. ;)

Anoniem zei

Heeft dat hemd wel een borstzakje, Blogbaas?

Warme groet!

Bert Bevers

't vliegend eiland zei

voor Bert Bevers:
Pertinente vraag!
Eigenlijk had ik eerst een ander prentje, in zwart wit, van een haveloze man ergens in een Amerikaans wegrestaurant en die had onbetwistbaar een borstzakje, maar, noem het een geval van serendipiteit, een minuutje nadat ik deze tekst met het eerste prentje online had gezet kreeg ik een mailtje van Pebo (een collega) met het huidige prentje, niet dat ik verjaard ben of zo, helemaal niet. Qua sfeer paste dat véél beter. Ik heb ook drie keer moeten kijken of er wel een borstzakje is, en eerlijk gezegd, ik ben er niet zeker van, maar er zit daar bij (zijn) linkerarm een plooitje dat er maar moet voor doorgaan.

Het huidige prentje is voor mij zo leuk omdat ik sinds kort ook een bril draag.

't vliegend eiland zei

voor gewebkijk:
Sorry, U kan in mijn ogen weliswaar de nabije toekomst zien, maar zelf kan ik nog geen gedachten en intenties lezen.
Ik vind het wel spijtig voor U, want het is inderdaad een hilarisch prentje. Hoe meer ik er naar kijk, hoe grappiger het wordt.
Maar laat mij weten wanneer u verjaart (of wanneer u er een tekstje over maakt), dan maak ik een link vanuit deze tekst. Hyperlinks zijn per slot van rekening waar het www om gaat.

't vliegend eiland zei

voor sodade en charmantwerpen:
Bedankt, Sodade, ik zat dus niet helemaal verkeerd met mijn intuïtie.

Charmantwerpen, of iedereen die dit meeleest, ik stel dit soort "correctieve" opmerkingen ten zeerste op prijs! Ik ben namelijk zelf ook niet de meest malse om iemand op zulke fouten te wijzen. En dan bent Ù het die het compliment verdient i.v.m. de manier waarop u mij op de fout wees!

Anoniem zei

Blogbaas, nu valt me gelijk nog iets op: in de titel van het Eiland staat 'reuzachtig'. Hoort dat niet 'reusachtig' te zijn? Of heeft u daar een andere bedoeling mee?

www.charmantwerpen.be

't vliegend eiland zei

voor charmantwerpen:
Juist! Dat komt ervan als je te veel gaat spelen met tekstjes in de rand. Neen, ik heb met die "z" geen bijbedoelingen en verbeter de fout liever.