3.2.08

De verpering



De verpering van Ilonka H. begon onopvallend met de verspreiding van een zachte zoete geur op een van die januaridagen waarop ongeduldige mensen durven gewagen dat de lente al in de lucht hangt. De eerste symptomen van haar verpering waren de algemene verspreiding van een rode blos over haar hele lichaam, het volgroeien van een zachte schil (die eenvoudig te verwijderen lijkt), en (bij betasting) het vermoeden van sappig en zacht vruchtvlees.

Nu is Ilonka H. haast totaal verpeerd, maar vraag niet waarom.

Ik kan het u niet zeggen.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Zou het iets met Dada kunnen te maken hebben? Met het Manifest Cannibal du Dada van Picabia?

"Sifflez, criez, cassez-moi la gueule et puis, et puis ?
Je vous dirai encore que vous ê tous des poires."

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Helemaal niet. En ook niet met Katarakt. Wel met het prentje en ook een beetje met een Japanse vrucht: de nashi.

Unknown zei

Katarakt? Mnee, ken ik niet.
Nashi: wel.
Dada nog veel meer.
Peer: is een lekkere peer!

Anoniem zei

Hier word ik blij van.

't vliegend eiland zei

voor sodade en vryage:
Katarakt, de televisieserie?!
Peer? De gemeente?

Vryage, uw reactie begrijp ik niet goed. Wat maakt u precies blij?

Anoniem zei

Blogbaas, ik heb geen tv.
Ik bekijk een aantal zaken via de computer, zoals onder andere het vrt-nieuws, terzake... Maar heel veel dingen, vooral in het amusementssegment, zijn me dus volslagen onbekend. Temeer misschien omdat ik ook geen tijdschriften meer in huis heb. En omdat ik ook heel veel selecteer.
Peer? Ik ben er wel geweest... er staat een mooie Peer op het marktplein. Brons misschien?

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Het lijkt wel of u aan versterving doet.

Anoniem zei

Noodzakelijkerwijs... inderdaad.

Anoniem zei

Blij van de vondst.

't vliegend eiland zei

voor vryage:
Het was echter slechts een eenmalig verschijnsel.