20.9.07

De bemiddelaar



"Ik gelastte iedereen naar de hem of haar toegewezen zaal te gaan. De verlegen vrouwen links en de verlegen mannen rechts. Daar hadden zij niet van terug. Zij hadden natuurlijk gedacht dat ik hen bij elkaar zou laten zitten."
"Dan kennen zij jou nog niet!"
"Precies! Bij mij geen sprake van mannen en vrouwen bij elkaar te laten als zij hun onderlinge relatie nog niet geregeld hebben. Ik ben niet gek. Al dat gebloos en steels geloer."
"Inderdaad, maar hoe heb je het daarna aangepakt?"
"Ach, dat was niet zo moeilijk. Door te vorsen naar hun gemeenschappelijke wensen en belangstelling kwam ik er al snel achter wie een oogje had op wie en hoefde ik alleen maar de juiste personen kwansuis aan elkaar voor te stellen en klaar was kees."
"Is dat met iedereen gelukt?"
"Neen, B. is weer overgebleven."
"B.? Alweer?"
"Ja, ik weet het. Het is hopeloos. En toch is hij smoorverliefd. Ik weet niet hoe hij het volhoudt."

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een spontane "Och..." komt in mijn hoofd op... Voor de rest: voortreffelijke aanpak!

't vliegend eiland zei

aan c.:
Och...?