26.3.07

Een eenvoudige uitvinding

Het mag u niet verbazen dat bloggers met een redelijke output niet alleen beschikken over een ijzeren discipline, maar eveneens over geschikt materiaal. Nu weet ik niet hoe collega's in de stiel zich organiseren, maar ik wens open kaart te spelen. Geen geheimen in onze sector is mijn leuze. Zeker niet nu mijn geheim onthuld werd door Modern Mechanix op basis van onderstaand artikel. De wervende kracht van de zuivere simpliciteit van deze europese uitvinding deed mij ogenblikkelijk overstag gaan. Er gaat echt niets boven het ambachtelijke schrijfgevoel:



Huge Pencil That Cannot Get Lost Also Has an Easy Grip

For the use of editors, writers, business men and others whose desks are covered with letters and manuscripts, a pencil so large that it can always be readily found when hidden under a mass of papers, has been introduced by a European manufacturer. Because of its size, one end generally projects when lying under a heap of correspondence. Should it, however, become entirely buried, i t s location can be quickly detected by passing the hand over the desk, when the thick shaft will be distinctly felt. About twice the length of an ordinary pencil, it has a correspondingly greater diameter, affording a good grip. The lead is of such ample size that it does not have to be sharpened frequently.

Geen opmerkingen: