21.3.07

De laatste sigaret

(Vanuit de studio aan de Reyerslaan)

- Het wordt nu muisstil dames en heren, ik vermoed dat het ogenblik is aangebroken. Over naar Siegfried...
Siegfried, jij staat nu op het podium naast de jonge Alain Verhofstadt die de laatste sigaret van West-Europa zal oproken. Een waarlijk historisch moment! Peilingen bevestigen dat dit programma even veel bekeken wordt als destijds de begrafenis van Lady Diana.


(In het Amerikaans theater)

- Ja kijkers thuis, ik sta hier naast de kleine Alain Verhofstadt die aanstalten maakt de laatste sigaret van West-Europa aan te steken met de exclusieve Dunhill aansteker van zijn vader. Een verstokt roker die vorig jaar aan kanker overleed als negenmiljoen negenhonderd negenennegentigduizend negenhonderd negenennegentigste Europeaan, waarmee hij jammerlijk de gratis staatsbegrafenis voor de tien miljoenste aan kanker overleden sigarettenroker misliep. Die eer ging zoals u weet naar de Spanjaard Ramon Humidor. Alain, waarom doe je dit toch?
- In de eerste plaats als eerbetoon aan mijn vader Siegfried, die dit zeker op prijs zou hebben gesteld. Ik zie het als een vorm van eerherstel. In de tweede plaats ook omdat ik bereid was mee te doen aan de medische experimenten die de komende twee jaar zullen monitoren hoe het voelt, op fysisch en mentaal vlak, om de laatste officiële sigarettenroker van Europa te zijn.
- Het doet je dus niks dat men claimt dat volgende week in Bulgarije de heer Bogdan Paff in aanmerking komt voor deze eer?
- Helemaal niet Siegfried. Ik kreeg gisteren nog de officiële toezegging van de Dienst Europese Volksgezondheid, dat de inspanningen van de heer Paff niet zullen worden gehomologeerd aangezien zijn inschrijving werd ingediend door zijn vrouw Irina, een notoire niet-rookster. Ik begrijp niet waarom de heer Paff niet inziet dat dit deontologisch niet kan. Deze eer kan toch niet waardig gedragen worden door een familie gelegenheidsrokers.
- Daar is inderdaad heel wat om te doen geweest. Wel Alain, ik zie dat de vlam van de Dunhill heel gelijkmatig is, ik zou zeggen, begin er maar aan.
- Dank je Siegfried. Papa, waar je ook mag zijn. Ik draag deze sigaret aan je op.

(Vanuit de studio aan de Reyerslaan)

- Ja kijkers, wij beleven nu een mijlpaal in de geschiedenis van de Europese volksgezondheid. KIJK, KIJK!!! Het is zover !!!!!!!! Daar kringelt de laatste rook !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen: