20.6.20

Mijn zus, de dentifriste


Mijn zus is ’s lands enige dentifriste, al ga ik er van uit dat u haar nauwelijks kent. Nauwelijks de moedersborst ontgroeid trok zij de wijde wereld in, gehoorzamend aan de lokroep van het dentifrisme, om het te doorgronden.
Zij woonde in bij Siberische sjamanen, bood zich aan bij stamhoofden in Afrika en maakte kennis met tovenaars overal op alle continenten. Zij leerde elk boekwerk over dentifrisme helemaal van buiten. Gelukkig zijn er dat niet veel. 
Het is droef om zien hoe haar geestelijke gezondheid in de loop der jaren van ontbering zwaar werd aangetast. Ik durf haar niet gelukkig noemen. Maar op de uitoefening van haar vak, consulterend dentifriste, heeft dat amper invloed. Ga dus gerust eens bij haar langs (dat zou ik zeer waarderen), zo’n parelwitte glimlach  hebt u vast nooit eerder weten waaien.

Geen opmerkingen: