11.8.12

Het gevolg van niet opletten



Ik werd achter in de tuin menigvuldig aangeklampt door dwergen die alles wisten over het pijnigen van geliefden.

Er kwamen daar ook nog wel andere sprookjesfiguren. Zoals de fee, de tovenaar, de koene ridder, Sneeuwwitje en de hongerige draak. Maar alleen de dwergen waren echt spontaan en zeer spraakzaam. Blijkbaar waren zij gesteld op contact buiten hun eigen kleine kringen.

Nu, na al die jaren, zou ik graag opnieuw met hen in gesprek willen geraken, of met figuren die misschien nog méér weten over het onderwerp. De stiefmoeder van Assepoester bijvoorbeeld. Want hààr versie van haar relatie met haar man kennen we niet en die zou wel eens erg interessant kunnen blijken om een en ander beter te begrijpen, omdat ik moet toegeven dat ik altijd maar met een half oor naar die dwergen heb geluisterd. Ik ging er van uit dat alles zich later toch vanzelf zou uitwijzen. Dat was uiteraard heel dwaas van mij, maar ik liet mij in die tijd alleen door uiterlijkheden beïnvloeden en als een opsinjoor van links naar rechts en soms omhoog gooien.

Ja, ik zeg het eerlijk: ik heb niet opgelet en ben daardoor nu op zoek naar personen met kennis hieromtrent. Steeds hardnekkiger eigenlijk, anders zou ik u niet aanspreken. Ik ben namelijk héél benieuwd naar wat u zoal weet en hebt meegemaakt. Een mens wil niet blijven aanmodderen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Met de stiefmoeder van Assepoester kan ik u niet helpen. Die van Sneeuwwitje doet echter hier haar verhaal: http://www.holycow.com/dreaming/stories/snow-glass-apples/