20.8.12

De oplossing van het probleem met de holle woorden



"Nu heb ik toch een heus probleem, vrees ik."
"Een heus probleem?"
"Ja, het blijkt dat ik met holle woorden spreek."
"Dat zegt niets: blijken."
"Maar men luistert er ook instemmend naar."
"Men luistert instemmend?
"Ja, en hoe holler hoe instemmender als het ware!"
"U praat holle woorden en men luistert instemmend. Ja, dan kan u wel eens gelijk hebben over het holle van uw woorden, zeker als er instemming mee gemoeid is."
"Wat raadt u mij aan?"
"Aanraden?"
"Ja, op deze manier kan ik toch niet verder?"
"Waarom niet? Het is toch niet per se nadelig?"
"Niet nadelig? U gaat hier wel licht over heen."
"Maar er zijn er zoveel als u. Dat kletst maar raak en komt daar doorgaans goed mee weg. Sommigen verdienen er zelfs hun brood mee."
"Maar ik ben zo niet."
"Hoho! Als ik u zo bekijk verschilt u in niets van ..."
"Meent u echt dat ook ik... Kan dat?"
"Er mee weg komen? Uiteraard, mits wat vestimentaire aanpassing vast en zeker."

Geen opmerkingen: