6.5.10

Goochelen



Een paar weken geleden heb ik een goochelhoed gekocht.
„Het is een kwestie van veel en hard oefenen,” zei de verkoper, „Het begint met een zakdoekje, daarna een balletje. Eens je die basisdingen onder de knie hebt schakel je vanzelf over op konijnen en duiven. Daarna hangt het van jezelf af.”
Eergisteren kwam er een rokend pistool uit, en gisteren een vrouwenlijk.
Zopas, ik moest er wel mijn arm helemaal insteken, voelde ik iets warm en vochtig, en klonk er een gedempt gegrom of gekreun, vast geen geweten. Ik heb het er niet uit durven halen. Misschien is goochelen niet echt mijn ding.

3 opmerkingen:

Vlindera zei

Het lag dus voor de hand om de ontgoochelde googelaar te worden dus :-D

sodade zei

Dat ik deze gemist heb.
In de witte konijnen-week nog wel!

't vliegend eiland zei

voor Vlindera en /:
Ja, ik heb nu wel die hoed, maar geen goede handleiding.