3.2.10

De gedachte



"Het was een machtige gedachte. Een gedachte die je slechts in je meest lucide moment kan te binnen schieten.

Nooit eerder, en nooit weer, had ik zulk een machtige gedachte. Ik heb er lang van genoten. Alles klopte. Ik had in mijn hoofd zelfs nog ruimte over om te beseffen dat het niet alleen allemaal logisch en chronologisch klopte, maar ook lateraal en synchronisch! Wat een gedachte!

Als een ander en meer bedreven denker dan ik op deze gedachte zou komen, dan zou hij (of zij) die beslist opschrijven en zou de wereld er beslist anders aan toe zijn. Dat besefte ik allemaal, terwijl ik in stilte van mijn gedachte lag te genieten. Door gebrek aan ervaring echter verslapte na een poosje mijn aandacht.

Ik heb later nog dikwijls geprobeerd om mij die machtige gedachte opnieuw te herinneren. Het logische, chronologische, laterale en synchronische er van, maar het wil niet meer vlotten. Ook omdat ik recent niet alleen meer denk, maar ook begin te voelen."

6 opmerkingen:

M. Altevree zei

WAM! Deze post heeft me weggeblazen. De machtige gedachte is mijn muze. Maar één van de meest onbetrouwbare muzes tot nu toe. Er moet nog gewerkt worden aan de muze.

(ik commentte(?) eerder onder de naam Avilou, maar heb mijn naam veranderd, omdat ik zelf 2 blogs opstart, vandaar dus)

Vlindera zei

Dan wordt het straks dus een nog grootsere gedachte!

charmantwerpen zei

Ja, dit is een huzarenstuk. Nederige en vooral oprechte buiging.

't vliegend eiland zei

voor M.Altevree, Vlindera en charmantwerpen:
Het was nochtans maar een gedachte.

Leen zei

het wordt me te machtig, 't is prachtig

't vliegend eiland zei

voor idereen:
Er wordt mij soms verweten dat ik te veel denk.