27.6.09

Anja, Tanja, Katty en Patsy



Het was op een late winternoen dat Renaat, een verdienstelijk weervoorspeller en amateursterrenkundige, op geheel toevallige wijze het geheim van de aantrekkingskracht tussen mannen en vrouwen ontsluierde.
"Lieve hemel," prevelde hij verdwaasd, "kan het zò eenvoudig zijn?"
Aangezien het hier iets betrof dat ook zijn vrouw aanbelangde greep hij zijn mobilofoon en drukte Irma's verkorte nummer in. 69.
"Irma, wil je nu wat horen?"
"Wacht even Renaat, ik ben net bezig met een mis en plis," onderbrak Irma, die kapster was, hem vlug.
"Natuurlijk Irma," antwoordde Renaat die drommels goed wist welke dingen voor gaan in het leven.
"Ja Renaat? Ik luister," klonk even later de geïnteresseerde stem van zijn vrouw.
"Wel Irma, wil je nu eens weten wat ik ontdekt heb?"
"Natuurlijk Renaat, maar hou het kort, er zit nog iemand onder de haardroger."
En toen legde Renaat uit hoe hij puur bij toeval het geheim van de aantrekkingskracht tussen mannen en vrouwen had ontsluierd.
"Maar dat is ongelofelijk," stamelde Irma, "en toch zo voor de hand liggend!"
"Ja," beaamde Renaat, "net zoals het wiel. Als je er een ziet is het de evidentie zelf, maar kom er maar eens op!"
"Wat zullen we nu doen, nu we weten hoe de vork in de steel zit?"
"Wel, ik had zo gedacht dat..." en Renaat legde haar uit wat zij met zijn ontdekking konden doen, "Op die manier worden wij er allemaal beter van."
"O Renaat, wat hou ik toch van jou!!!" koerde Irma in alle staten.
"Dàt Irma, dat weet ik nu wel hèèl zeker."
Even zeker als dat hij het nu ook van Anja, Tanja, Katty en Patsy wist.

9 opmerkingen:

gewebkijk zei

drukke tijden breken aan voor renaat...

charmantwerpen zei

"Aangezien het hier iets betrof dat ook zijn vrouw aanbelangde"... die 'ook' zegt veel, zoniet alles.

sodade zei

Een koerende Irma?
Renaat runt een duiventil?

d.s. zei

Ik ben wel benieuwd

naar zijn inzicht.

't vliegend eiland zei

voor gewebkijk:
Dat zou nog wel eens kunnen tegenvallen.

't vliegend eiland zei

voor charmantwerpen:
Ik kan mij voorstellen dat dergelijke kennis in de kappersbranche goud waard is!

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Het zijn echte tortelduifjes!

't vliegend eiland zei

voor jevski:
Hopelijk komt hij er snel mee op de markt.

zapnimf zei

Aantrekkingskracht is zooooo vermoeiend! Laat het uit.