15.5.09

De omhelzer



"Hier ben ik!"
Hoffelijk liet zij hem binnen, "Hemeltje, wat een verrassing, dat ù hier zomaar langskomt."
"Ach, ik was in de buurt en voelde de nood," zei de omhelzer, blij dat het zo vlotjes ging.
"Ik heb u hier al dikwijls zien passeren en vroeg mij dan altijd af, zou hij ooit...?"
"Jazeker, hier ben ik dan, ik had u wel in de gaten, maar u weet hoe dat gaat. Iedereen heeft het druk nietwaar."
"Ach, maak u niet druk, ik verwijt u niets. U bent er nu, dus..."
"Precies. Zullen we dan maar?"
"Ja, hier achter de deur, is dat goed?"
"Natuurlijk, zolang er maar niemand plots naar binnen komt."
Omdat zij zo beleefd was deed hij er een zoentje bovenop.

8 opmerkingen:

sodade zei

Dodelijk.

Impa zei

Ik zit al bij de voordeur.

Vlindera zei

Lijkt me heerlijk!

't vliegend eiland zei

voor Vlindera:
Als het uit vrije wil gebeurd, ja.

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Zo hard knelt de omhelzer niet.

't vliegend eiland zei

voor Impa:
Kijk uit, want ze kan soms fors openzwaaien.

zapnimf zei

Geef mij toch maar de streler.

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
Zij zijn heel nauw verwant, de omhelzer en de streler.