20.3.09

Linda, het meisje in de boom



"Mijn meisje zit in een boom," zei hij hulpeloos.
Ja, wat moest ik met die mededeling? Ik kende zelfs haar naam niet en hij ging niet in op mijn vraag hoe ze heette, anders had ik naar het park kunnen gaan en roepen:

"Linda, wees niet koppig en kom nu uit die boom."

Maar hij wauwelde wat onbegrijpelijke klachten waarmee ik ook geen stap verder kwam, dus keerde ik hem de rug toe en liep naar huis.

Onderweg zag ik haar zitten.
Heel vastberaden.

Ik vraag mij af hoe dat is afgelopen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ze ziet er nochtans heel rijp uit, dus dat komt wel goed, denk ik.

d.s. zei

Misschien wil ze wel een eikel zijn.

Anoniem zei

hoe komt u aan de wijsheid, dat zij linda heet..?

't vliegend eiland zei

voor gewebkijk:
Die vraag is voor mij te moeilijk om te beantwoorden, ik kan namelijk niet op de naam van de techniek komen die ik hier heb toegepast.

Feit is dat ik niet weet of zij Linda heet of niet, want "hij" antwoordde niet op mijn vraag. Indien hij wel geantwoord had was er geen probleem, want als auteur van dit stukje weet ik wel zeker dat zij Linda zou geheten hebben.

Zodoende zat er niets anders op dan maar de naam Linda te gebruiken, als een van de vele mogelijke andere mooie voornamen voor meisjes.

Anoniem zei

Beste Blogbaas, Linda betekent in het Spaans: 'Bloedmooi', zou het dat zijn wat u heeft geïnspireerd?

't vliegend eiland zei

voor charmantwerpen:
Misschien wel, ik heb inderdaad pas onlangs geleerd wat "linda" betekent,... en is dat in mijn onderbewuste blijven plakken. Wie weet.